بهترین گره های قلاب ماهیگیری

بهترین گره های قلاب ماهیگیری

یکی از ابزارهای ماهیگیری، قلاب است. اگر بخواهید با قلاب ماهیگیری کنید باید انواع گره قلاب ماهیگیری را هم بدانید چون هر گره قلاب برای نوع خاصی از به دام انداختن ماهی است پس بدون دانستن چگونه گره زدن قلاب ماهیگیری نمی توانید ماهیگیری خوبی داشته باشید. اگر انواع گره قلاب ماهیگیری را می دانید می توانید به صید انواع خاصی از ماهی ها بپردازید. ما در این مقاله قصد داریم انواع گره قلاب ماهیگیری که انواع مختلفی دارد را به شما آموزش بدهیم تا از این پس اگر قصد ماهیگیری با قلاب را داشتید انواع گره قلاب ماهیگیری را هم بدانید.

انواع گره قلاب ماهیگیری :

برای صید انواع ماهی دانستن انواع گره های قلاب ماهیگیری لازم است. ما در ادامه شما را با مهمترین انواع گره قلاب ماهیگیری آشنا میکنیم. موارد زیر برخی از مهمترین گره های ماهیگیری است :

  • گره بیرون چشمی (یونی)
  • گره کلینچ
  • گره بلود
  • گره پالومار
  • گره ماهیگیر

گره بیرون چشمی (یونی) :

این گره به گره دار زن یا اعدامی هم معروف است. این نوع گره زدن به قلاب بسیار ساده است و افراد مبتدی میتوانند نحوه گره زدن ای نوع گره را سریع یاد بگیرند. نحوه گره زدن آن به این صورت است که نخ را از دو پشت و چشم عبور می دهیم و با این روش یک دایره ایجاد می کنیم. یک گره را با پوشش دادن انتهای برچسب در اطراف نخ دو تائی در حدود شش بار می پیچانیم و سپس وارد حلقه میکنیم. نخ را صاف می کنیم و سپس نخ اصلی را به جلومی کشیم تا گره محکم شود. نخ اصلی را به جلو هدایت می کنیم و گره را به سمت پایین مفصل گردنده یا قلاب می کشیم و گره زدن کامل میشود. در شکل پایین هم در تصویر نحوه گره زدن اعدامی را به شما نشان داده است.

گره بیرون چشمی (یونی)

گره کلینچ :

یکی از رایج ترین و مفید ترین گره های ماهیگیری گره کلینچ است که در ماهیگیری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از اولین گره های ماهیگیری که هر ماهیگیر باید آن را یاد بگیرد گره کلینچ است. گره کلینچ اکثراً مورد استقبال قرار می گیرد. زیرا گره زدن آن آسان است ، یادگیری آن هم بسیار ساده است. نحوه گره زدن این نوع گره به اینصورت است که نخ را از طریق سطح قلاب، طعمه انباشته می کنیم. پشت دوتایی را به موازات نخ موجود ایجاد می کنیم و با کمک انگشت شست و انگشت سبابه خود ، دو نخ را بهم متصل می کنیم. انگشت اشاره خود را وارد کرده و شروع به پیچیدن می کنیم و وقتی هفت پیچ در نخی که در پایین قلاب است ایجاد شد ، تمام می کنیم. انتهای برچسب را از دهانه پشت قلاب پر می کنیم. نخ ها را صاف کرده و گره را محکم می کنیم. اطمینان حاصل می کنیم که گره محکم است و گره ما کامل می شود. در تصویر زیر هم نحوه گره زدن گره کلینج را نشان داده است.

گره کلینچ

گره بلود :

یکی دیگر از انواع گره قلاب ماهیگیری، گره بلود است که در بین ماهیگیران مگس بسیار مشهور است و همچنین برای اتصال دو نخ خط بافته شده محبوب است. در گره بلود اگر می خواهید قدرت گره را افزایش دهید ، باید در هر طرف گره هفت پیچ ایجاد کنید. یادگیری این نوع از گره ساده است و یکی از بهترین گره ها میباشد. نحوه گره زدن این نوع گره به این صورت است که دو نخی را که باید به هم متصل شوند روی هم قرار میدهیم. یک سر آن را به دور دیگر می چرخانیم و آن را پنج بار تکرار می کنیم. انتهای برچسب را بین نخ ها قرار می دهیم. همین کار را با انتهای دیگر انجام می دهیم ، آن را در جهت مخالف می پیچیم و به همان تعداد پیچ ایجاد می کنیم. نخ ها را به تدریج در جهات مختلف می کشیم که پیچ ها جمع شوند و مقدار اضافی را قطع می کنیم و گره کامل می شود. در تصویر زیر هم گره زدن کلیچ را به شما نشان داده شده است.

گره پالومار :

یکی دیگر از انواع گره قلاب ماهیگیری، گره پالومار است.این نوع گره از سه تا گره قبلی که آموزش دادیم مقداری سخت تر است و نیازمند کمی تلاش است و با تمرین و تکرار گره زدن مطمئنا یاد می گیرید.نحوه گره زدن این نوع گره به این صورت است که شانزده سانتی متر نخ دولا ایجاد می کنیمو آن را از یک انتهای قلاب عبور می دهیم. برای قلاب های کوچک، فقط یک بار نخ را عبور می دهیم .اجازه می دهیم قلاب برای مدتی کوتاه آویزان شود و گره ای شل ایجاد می کنیم.گره را از بین انگشت شست و انگشت سبابه می گیریم و نخ را از قلاب عبور می دهیم. حلقه را بالای سطح قلاب می کشیم.ایستاده و نخ برچسب را می کشیم تا گره قوی ایجاد شود. انتهای برچسب را گرفته و می بندیم و گره تمام می شود. در تصویر زیر هم نحوه گره زدن گره پالومار را به شما نمایش داده است.

گره پالومار

گره ماهیگیر :

گره ماهیگیر یکی از محبوب ترین گره ها از قدیم تا به الان است. در گره ماهیگیر کاری که باید انجام بدهیم اتصال دو نخ با شعاع مساوی در عرض چند ثانیه است. گره ماهیگیر بهبود یافته ی گره کلیچ شناخته می شود. وقتی گره ماهیگیر بسته شود ، هر دو طناب ضعیف می شوند و برای شرایط بحرانی مناسب نیست و همچنین توجه کنید که استفاده از گره ماهیگیر با نخ های لغزنده توصیه نمی شود. نحوه گره زدن این گره به این صورت است که با انتهای نخ گره شل ایجاد می کنیم و سپس آن را به انتهای نخ دیگر می پیچیم. همین کار را با انتهای نخ دیگر انجام می دهیم و آن را به دور اول می پیچیم. نخ ها را به هم می کشیم و گره درست می کنیم. قسمتهای موجود طنابها را در جهت دیگری به جلو هدایت می کنیم تا گره ها به هم متصل شوند و گره شما تمام میشود. تصویر زیر چگونگی گره زدن گره ماهیگیر را به شما نمایش داده است.

گره ماهیگیر

نتیجه گیری :

در این مقاله شما را با ۵ نوع از انواع گره قلاب ماهیگیری آشنا کردیم البته که هنوز انواع مختلف دیگری هم وجود دارد. این را بدانید که هر گره ماهیگیری برای انواع مختلف روش های ماهیگیری مناسب است. نوع گره ماهیگیری که استفاده می کنید به اهداف ماهیگیری شما بستگی دارد. بنابراین باید نوعی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد.

 

جهت خرید بهترین نخ ها کلیک کنید

جهت خرید بهترین قلاب ها کلیک کنید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید