راهنمای خرید بهترین لوازم ماهیگیری

ماهیگیری ورزشی است که سالهاست به عنوان یه تفریح در میان انسانها مرسوم بوده و با گذشت زمان طرفداران زیادی پیدا کرده است. در زمانهای بسیار دور انسانها از چنگالهای استخوانی که بر روی نوک چوب صافی قرار می گرفت به صید ماهی می پرداخت که کم کم نیز قلابهایی از جنس استخوان توسط انسانها ساخته شد. نخستین اقوامی که ماهیگیری با قلاب را ابداع کردند ژرژرهایی بودند که حدود۷۰۰۰ سال پیش در فرانسه زندگی می کردند. در اثر حفاریهای به انجام شده در شهر اور که در نزدیکی فرات امروزی واقه شده است قلابهایی به دست آمده که نزدیک به ۵۰۰۰ سال قدمت دارند. از تصویر های به جا مانده از فرعونهای مصری اینگونه استنباط میشود که مصریان باستان نزدیک به دو هزار سال پیش از میلاد مسیح با قلاب آشنا بوده اند و همچنین خاندان چو در چین چهار هزار سال پیش به ماهیگیری با قلاب مبادرت می ورزیده اند. پیدایش چوبهای ماهیگیری به تمدن قدیم مصر یونان و روم بر می گردد که از چوبهای با انعطاف بالا و نیز چوب نی به ماهیگیری می پرداختند. رومی ها اولین کسانی بودند که با پشه مصنویی به صید ورزشی قزل آلا وحشی پرداختند.

در ماهیگیری ورزشی تعدادی از لوازم وجود دارند که باید تهیه شوند ، مانند : چوب ماهیگیری ، چرخ ماهیگیری ، نخ ماهیگیری ، قلاب ماهیگیری و طعمه های ماهیگیری .

در زیر بهترین لوازم ماهیگیری در سطح دنیا را برای شما معرفی میکنیم :

چوب ماهیگیری: چوبهای ماهیگیری در انواع مختلفی وجود دارند که بسته به سبک ماهیگیری ورزشی میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند. مانند چوبهای تلسکوپی و چوبهای اسپینینگ و انتظاری . هر کدام از این چوبهای ماهیگیری توسط کمپانیهای مختلفی در سطح جهان با کیفیتهای متفاوت تولید میشوند . از نظر دوام و کیفیت چوبهای اسپینینگ و انتظاری که توسط کمپانیهای مطرحی مانند دایوا ، کورموران ، دی ای ام و …. تولید میشوند دارای وضعیت بسیار مطلوبی هستند. پس در خرید چوبهای ماهیگیری حتما به این نکته توجه فرمایید تا از برند های مطرح در سطح جهان لوازم خود را تهیه کنید.

چرخ ماهیگیری:  چرخهای ماهیگیری نیز از نظر سبک ماهیگیری به چندین دسته تقسیم بندی میشوند. مانند چرخهای مورد استفاده در سبک انتظاری ، اسپینینگ ، ترولینگ ، فلای فیشینگ و …..

در خرید چرخ ماهیگیری باید به کیفیت قطعات مورد استفاده ( بلبرینگ و چرخ دنده ها ) توجه زیادی نمود. همچنین باید با توجه به وزن مورد انتظار برای صید ماهی از قدرت چرخ متناسب یا بالاتر استفاده نمود. در حوزه تولید چرخهای ماهیگیری کمپانیهای زیادی مشغول به فعالیت میباشند که از جمله مهمترین و خوشنام ترین کمپانیهایی که در این زمینه فعالیت دارند و چرخهای بسیار با کیفیتی تولید میکنند میتوان : دایوا ( ژاپن ) ، اوساکو (ژاپن) ، دی اِی اِم (آلمان) ، اسپیرو (هلند) ، برکلی ( آمریکا ) و … را نام برد.

نخ ماهیگیری: نخهای ماهیگیری از جمله حساس ترین لوازم مورد استفاده در ماهیگیری ورزشی هستند. نخهای ماهیگیری به دو دسته کلی نخهای اصلی و نخهای ریسه تقسیم میشوند. نخهای اصلی خود به دو دسته  مونوفیلامنت ( تک رشته ای ) و براید ( بافته ) تقسیم میشوند.در نخهای ریسه نیز نوع خاصی وجود دارد که به لدکور یا هسته سربی معروف است. کمپانیهای مطرح در زمینه تولید نخهای ماهیگیری عبارتند از : دایوا ، فاکس ، پرولوژیک ، سافیکس ، برکلی و ….

قلاب ماهیگیری: شاید بدون اغراق بتوان گفت که قلاب ماهیگیری از مهمترین و حساسترین اداوت ماهیگیری به حساب می آید . زیرا اگر از قلاب بسیار تیز  و باداوم استفاده نکنیم احتمال رها شدن قلاب از دهان ماهی به شدت بالا میرود و راندمان صید کاملا پایین می آید. قلابها خود به چندین دسته تقسیم بندی میشنود که برح سب شرایط ماهیگیری و بودجه و نوع ماهی هدف میتوان از آنها استفاده نمود.

کمپانیهای مطرح تولید کننده قلاب در سطح جهان عبارتند از : دایوا ، فودو ، ساسامی ، هایابوسا ، فاکس ، هوبو آرمور ، فینکینگ ، کرایوژن ، کارپ اسپریت و ….

طعمه ماهیگیری: طعمه های ماهیگیری جزو متنوع ترین ادوات در ماهیگیری ورزشی هستند. از انواع رنگهای مختلف تا سایز ها و شکلهای گوناگون . با توجه به نوع ماهی هدف میتوان از طعمه های مصنوعی شبیه خود ماهی گرفته برای ماهیان سوف و قزل آلا و غیره  تا برای صید کپور میتوان از انواع خمیرهای ماهیگیری تا ذرت تخمیری و بویله با طعمهای گوناگون استفاده کرد. خمیرهای ماهیگیری شرکت آنزو پلاس در انواع خمیر کپوری ، خمیر قزل آلا و خمیر آموری در دسترس میباشند.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید